Ból w dole pleców męczy ponad połowę kobiet w ciąży. Zacząć się może już w 10 tygodniu, ale najczęściej pojawia się między 5 a 7 miesiącem ciąży. Spytaj lekarza, może warto poćwiczyć.


1
Zegnij prawą rękę pod kątem 90 stopni – jakbyś chciała komuś przybić piątkę – i oprzyj przedramię o framugę drzwi. Zrób prawą nogą krok do przodu, przekraczając próg i poczuj lekkie rozciąganie mięśni w klatce piersiowej i ramionach. To samo powtórz z lewą częścią ciała.


2
Stań wyprostowana ze stopami rozstawionymi na szerokość ramion. Bardzo powoli przechyl głowę w kierunku lewego ramienia i następnie stopniowo przesuń głowę w kierunku prawego ramienia, zataczając nią koło i odchylając ją do tyłu. Powtórz w drugą stronę.


3
Oprzyj o ścianę głowę, górny odcinek pleców i pośladki. Ręce też oprzyj o ścianę, jakbyś chciała przybić nimi komuś piątkę. Łokcie zgięte pod kątem 90o. Ramiona ułóż na wysokości karku. Trzymając cały czas łokcie, nadgarstki i dłonie przyciśnięte do ściany, przesuwaj ręce coraz bliżej głowy i prostuj je, wyciągając w górę, jak najdalej możesz.


4
Stań na czworaka. Delikatnie wygnij dół pleców w pałąk. Opuść głowę między ramiona i unieś górny odcinek pleców w górę, zaokrąglając kręgosłup. W żadnym momencie nie wypychaj kręgosłupa na siłę, wszystko rób powoli i delikatnie.


5
Połóż się na plecach, głowę oprzyj na płaskiej poduszce, ręce wyciągnij wzdłuż ciała. Kolana ugnij, stopy rozstaw na szerokość bioder. Lewe ramię unieś w kierunku prawego kolana, nie odrywając dłoni od maty. Zrób to samo z prawym ramieniem.


6
Połóż się na plecach, głowę oprzyj na płaskiej poduszce, ręce wyciągnij wzdłuż ciała. Kolana ugnij, stopy rozstaw na szerokość bioder. Wyprostowaną prawą ręką sięgnij do lewego kolana. Powtórz ćwiczenie z lewą ręką.


7
Połóż się na plecach, głowę oprzyj na płaskiej poduszce, ręce wyciągnij wzdłuż ciała. Kolana ugnij, stopy rozstaw na szerokość bioder. Lewe ramię unieś w kierunku prawego kolana, nie odrywając dłoni od maty. Zrób to samo z prawym ramieniem.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Pliki te możesz zablokować za pomocą opcji w przeglądarce internetowej. Dowiedz się więce